Azure DevOps یا TFS راهکار جامع ALM یا Application Lifecycle management شرکت مایکروسافت است، این راهکار در ایجاد و توسعه و نگهداری محصولات شرکت مایکروسافت نقش اساسی دارد و به عنوان 1ES یا One Engineering System در مایکروسافت شناخته می شود. ( معرفی Azure DevOps )

برای مشاهده دوره های مرتبط به بخش آموزش Azure DevOps مراجعه بفرمایید.

این راهکار دارای دو نسخه software as a service و On promise است، که با نام های Azure DevOps Service و Azure DevOps Server شناخته می شوند. ( راهنمای نصب و راه اندازی Azure DevOps 2020 ) این راهکار متن باز نبوده ولی دارای نسخه Express می باشد و جهت استفاده دانشجویان و تیم های با تعداد نفرات حداکثر ۵ نفر می باشد و این نسخه هم به صورت انلاین و هم به صورت On promise در دسترسی می باشد. تنها تفاوت دو نسخه Server و Service در زمان انتشار امکانات جدید می باشد. Azure DevOps Service به صورت برخط به روز رسانی شده و در بازه زمانی ۳ ماهه Update و یا نسخه جدیدی از Azure DevOps Server ارائه می گردد که شامل تمام امکانات جدید اضافه شده به نسخه Service می باشد.
Azure DevOps وظیفه ارائه راهکارهای DevOps بر بستر خدمات ابری مایکروسافت Azure را دارد.
برخی از مشتریان این راهکار به شرح زیر بوده و ویدیو شرکت Shell و شرکت Columbia در این زمینه قابل مشاهده می باشد.
 
 
 

 Use all the DevOps services or choose just what you need to complement your existing workflows

 

ابزاری چابک برای برنامه ریزی و پیگیری و بحث در مورد کارهای تیم و کمک به تولید سریعتر ارزش افزوده برای کاربران. جهت اطلاعات بیشتر به بخش Azure DevOps Boards مراجعه بفرمایید.
Build, test و deploy با استفاده از CI/CD و پشتیبانی از هر زبان و فریمورک و زیرساخت ابری. اتصال به github یا هر منبع Git دیگر و Deploy به صورت پیوسته. جهت اطلاعات بیشتر به بخش Azure DevOps Pipelines مراجعه بفرمایید.
 
میزبانی منعطف Git Repo، ابزاری قدرتمند برای بررسی موثر کدها و مخازن نامحدود رایگان. پشتیبان ایده های شما، از یک پروژه یک نفره تا بزرگترین مخزن جهان. جهت اطلاعات بیشتر به بخش Azure DevOps Repos مراجعه بفرمایید.
 
مدیریت تست های Manual و exploratory testing. کیفیت کلی کد خود را با استفاده از ابزارهای آزمایش Manual و اکتشافی بهبود ببخشید. جهت اطلاعات بیشتر به بخش Azure DevOps Test Plans مراجعه بفرمایید.
 
ایجاد، host و اشتراک گذاری پکیج ها با تیم تولید، و امکان اضافه نمودن artifact ها به پایپ لاین CI/CD شما با یک کلیک. جهت اطلاعات بیشتر به بخش Azure DevOps Artifacts مراجعه بفرمایید.
 
 

جدیدترین مطالب مرتبط

ثبت نظرات