دوره های زیر در قابل فیلم آموزش Azure DevOps ضبط شده و قابل دانلود و به تفکیک زیر سیستم طراحی شده اند تا در صورت نیاز شما به آموزش مرتبط با یک ماژول خاص پاسخگوی نیاز شما باشند.

یکی از افراد فعال در زمینه آموزش و پیاده سازی TFS در دنیا آقای Benjamin Day هستند، ایشون جدیدا مقاله ایی درباره نصب و پیکربندی TFS 2018 در ۸۹ صفحه تنظیم کردن که شامل نصب سیستم عامل و تنظیمات مرتبط، نصب sql server و در نهایت نصب TFS 2018 و Agent ها میشه.

من هم قصد تهیه کردن چنین سندی رو داشتم ولی از اونجایی که سند ایشون کامله ترجیح دادم سند ایشون رو به اشتراک بذارم. فقط دو نکته رو نیازه اضافه می کنم.

اول اینکه امکان search نیاز به نصب JDK نسخه ۱٫۸ به بالا داره و طبق فرآیند معمول نصب این نرم افزار شما باید مسیر فیزیکی فایل های JDK رو در متغیر JAVA_HOME به Environment Variables اضافه کنید.

دوما امکان Configure reporting for Team Foundation Server از نسخه آینده حذف میشه، روش جایگزین استفاده از داشبورد ها و Query های داخلی موجود در پنل تحت وب TFS هست چون این بخش از TFS به اندازه ایی رشد کرده که تقریبا اکثر نیازهای کاربر رو پاسخگو هست، برای گزارشات پیچیده تر میشه از Power BI استفاده کرد.

جهت نصب و راه اندازی سایر نسخه های TFSمی توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید.

مستندات

دانلود آموزش نصب و راه اندازی Team Foundation Serv