این دوره تلاش دارد تا با آموزش کاربردی مفاهیم پایه اسکرام مثل نقشها و رویدادها و محصولات نقطه شروعی جهت استفاده از اسکرام در تیم و سازمان شما باشد، در این دوره پروژه هایی از سازمان شما انتخاب و فعالیت های عملی بر اساس آن پروژه ها تعریف خواهد شد.
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر جهت همکاری و یا دریافت مشاوره با واتس اپ ۰۹۱۲۹۲۷۱۲۴۳ تماس حاصل نمایید، متاسفانه به علت عدم حضور در ایران تنها راه ارتباطی واتس اپ و یا ایمیل و اسکایپ می باشد.
مدرس: علی اژدری، با تجربه ۵ ساله در پیاده سازی و استقرار فرهنگ و فرآیندهای DevOps و اجایل و ابزارهای مرتبط
مدت دوره: ۱۶ ساعت - دو جلسه ۸ ساعته
نوع برگزاری: آنلاین یا کارگاه
پیش نیاز:
مخاطبان:
- مدیران تیم های توسعه نرم افزار
- توسعه دهندگان نرم افزار
- مدیران پروژه
- مدیران و طراحان محصول
- مشاوران توسعه کسب و کار
- کارشناسان تحقیق و توسعه
اهداف دوره:
- یادگیری سه نقش اصلی اسکرام
- یادگیری پیاده سازی و تشکیل تی مهای اسکرام
- یادگیری کلید واژه های مورد استفاده در اسکرام
- یادگیری فریمورک اسکرام
- آشنایی با اصول مدیریت محصول در اسکرام
- آشنایی با تفاوت های نقش مالک محصول و مدیر پروژه و مدیر محصول
- آشنایی با تفاوت های نقش اسکرام مستر و مدیر پروژه
سرفصل
بخش اول - مفاهیم اصلی
- تعریف جامع فریمورک اسکرام
- اصول اجایل
- اصول تعریف اسپرینت
- اصول تعریف نیازمندی ها و User story ها
- تعریف بک لاگ محصول
- روش های تخمین و velocity
بخش دوم - نقش ها
- نقش مالک محصول
- نقش اسکرام مستر
- نقش توسعه دهندگان
- ساختار تیم های اسکرام
- مدیران و اسکرام
بخش سوم - برنامه ریزی
- اصول برنامه ریزی در اسکرام
- برنامه ریزی چند سطحی
- تصور نمودن نقشه محصول با کمک ویژن و تعریف نقشه راه محصول
بخش چهارم - اجرای اسپرینت
- برگزاری جلسه برنامه ریزی Sprint و تعیین هدف اسپرینت
- اجرای اسپرینت
- برگزاری جلسه بررسی Sprint
- برگزاری جلسه بازرسی Sprint